Het bestuur van ChristenUnie Zuid-Beveland nodigt u uit voor een digitale ledenvergadering op 14 juni 2023.

Uitnodiging digitale ledenvergadering ChristenUnie Zuid-Beveland 14 juni 2023

Zuid-Beveland
Uitnodiging digitale ledenvergadering 14 juni 2023

Beste leden,

Namens het bestuur van ChristenUnie Zuid-Beveland nodig ik u van harte uit om aanwezig te zijn bij de Ledenvergadering van de Afdeling Zuid-Beveland van de ChristenUnie, die D.V. gehouden zal worden op woensdag 14 juni 2023. Het is een digitale vergadering.

Tijd: 20.00 uur
Link naar de vergadering:

Agenda:

1. Opening en vaststellen agenda
  2. Ingekomen stukken en mededelingen
  3. Notulen ledenvergadering dd. 28 november 2022
  4. Jaarverslag 2022 secretaris
  5. Jaarverslag 2022 penningmeester + benoemen kascontrolecommissie
  6. Vragenronde aan het bestuur van ChristenUnie Zuid-Beveland
  7. Terugkoppeling vanuit de fracties Goes/Borsele/Kapelle
  8. Aftreden bestuurslid (Neline van Zweeden)
  9. Rondvraag en sluiting

Vergaderstukken
De notulen van de vorige ledenvergadering is toegevoegd aan deze uitnodiging. Het jaarverslag van de secretaris en penningmeester zal een week voor de vergadering met u gedeeld worden. Als u tijdens de vergadering niet aanwezig kunt zijn, kunt u indien gewenst schriftelijk een reactie geven.

Namens bestuur Zuid-Beveland,

Neline van Zweeden (secretaris)

Verslag ledenvergadering ChristenUnie Zuid-Beveland – 28 november 2022

Aanwezig: Sarmad Al-Anbary, Azhar Feily, Mashhoul Haddad, dhr. Heeringa, Hans van Vliet, Jaap van Ginkel, Leen Vermeulen, Pierre Kruizinga, Irma van Osch, Gerard Verkuil, Anja Slump, Ria Rijksen-Blok, Aren Bezuijen, Catherine van Ginkel-Dees, Neline van Zweeden-Slager (verslaglegging).

1. Opening en vaststellen agenda
    De voorzitter leest Jeremia 29 en opent de vergadering met gebed. De agenda wordt ongewijzigd vastgesteld. Aan het eind van de vergadering ligt voor iedereen een chocoladeletter klaar, namens Ria Rijksen.

2. Ingekomen stukken/ mededelingen
    De leden nemen kennis van de ingekomen stukken. In een apart gesprek zal de voorzitter nog doorpraten met een van de leden over en brief van het Landelijk Bestuur over de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer.

De vergadering blikt terug op het partijcongres (26 november) en de vergadering van de Provinciale Unie, waarin de kieslijst voor de verkiezingen is vastgesteld (16 november).

3. Vaststellen notulen ledenvergadering dd. 15 juni 2022
    De notulen worden ongewijzigd vastgesteld.

4. Voorstellen en benoeming nieuw bestuurslid
    Gertjan Slump is aangedragen als bestuurslid. Hij kan i.v.m. medische omstandigheden niet aanwezig zijn. De voorzitter stelt hem voor aan de vergadering, aangevuld door zijn vrouw die wel aanwezig is. De leden stemmen in met het toetreden van Gertjan Slump als bestuurslid in de rol van penningmeester.

5. Afscheid bestuurslid Catherine van Ginkel
    Hans van Vliet geeft een toespraak voor Catherine. Namens het bestuur voor ChristenUnie Nederland krijgt Catherine een beeldje uitgereikt als teken van erkenning voor meer dan 10 jaar vrijwillige inzet. Daarnaast overhandigd de voorzitter bloemen voor Catherine van spreekt een woord van dank uit voor al haar werk voor de ChristenUnie. Catherine treedt af als bestuurslid.

6. Presentatie door Sarmad Al-Anbary en Azhar Feily over het ‘Huis van Vrede’ en het werk onder vluchtelingen.
    Sarmad Al-Anbary geeft een presentatie over het Huis van Vrede. De leden stellen nog enkele vragen en gaan verder in gesprek over dit onderwerp.

7. Rondvraag en sluiting
    De vergadering wordt afgesloten door het zingen van het Onze Vader in het Arabisch.